2011. október 3., hétfő

Quiche Lorraine (Lotharingiai quiche)

A quiche (ejtsd: kis) a francia konyha hagyományos étele, a franciák pizzája. Számtalan variációja létezik. Ez itt a klasszikus lepény, a lotharingiai quiche receptje.

Hozzávalók:
A vajastésztához:
1 csipet só
175 g liszt (én teljes kiőrlésű lisztet használtam)
85 g kemény vaj kis kockákra vágva
1 db tojás
2 kávéskanál hideg víz

A töltelékhez:
25 dkg húsos szalonna (nem bacon szalonna!)
só és frissen őrölt bors
2 tojás
2 dl tejszín
olaj

A tésztához a lisztet és a sót egy tálba szitáltam és hozzá morzsoltam a vajat. Amikor a keverék már finomra darált kenyérmorzsához hasonlított, a liszt közepében kialakított mélyedésbe beleütöttem a tojást és hozzáadtam 2 kávéskanál vizet. Egy kés hegyével elkevertem, majd kemény tésztává gyúrtam. A kész tésztát felhasználásig, kb. fél órára a hűtőbe raktam. (Ha nem használjuk fel azonnal, legfeljebb 2 napig a hűtőben eláll.)
A töltelékhez a szalonnát kockákra vágtam, majd kevés olajon 5 perc alatt átsütöttem. (Érdemes ezután leitatni egy papírtörlőn, mert könnyebb lesz így a tésztán szétteríteni, mint az olajból kihalászni.)
A hűtőből kivettem a tésztát, majd egy 23 cm átmérőjű kerek formába nyomkodtam, míg a formát a peremével együtt szépen kibélelte.

A tésztán szétterítettem a sült szalonna darabokat. Kézi habverővel összedolgoztam a tojásokat a tejszínnel, majd sóval, borssal fűszereztem. (A szalonna miatt csak óvatosan sózzuk!)
A tojásos masszát a tésztára öntöttem.

A sütőt előmelegítettem 200 fokra és a quiche-t háromnegyed óra alatt készre sütöttem.

A tészta forrása: Ízek a világból - Egytálételek (Reader's Digest Válogatás)

1 megjegyzés:

Ani írta...

Erről nekem mindig a Flammkuchen jut eszembe, valahol rokonok is meg nem is, de mindkettő jó fajta kaja.))