2011. október 25., kedd

Potage Haricots-Saucisses (Téli kolbászos bableves)

Ez a recept akár egy magyar szakácskönyvben is szerepelhetne. Francia és magyar ugyanazt (t)eszi, ha fázik: melengető levest vesz magához. Ezt a téli kolbászos bablevest nem csak télen fogyaszthatjuk, már most ebben a nyirkos szürke őszi időben is jóleső érzés kanalazgatni.

Hozzávalók (6 személyre):
200 g száraz fehérbab (én helyette 2x410g konzerv fehérbabot használtam)
2 evőkanál olívaolaj
10 dkg vastagon szelt szalonna felkockázva
2 fej finomra vágott vöröshagyma
2 fokhagymagerezd
2 sárgarépa felkockázva
2 apróra vágott zellerszár
1 liter csirkeleves (lehet kockából is)
1 babérlevél
frissen őrölt bors
35 dkg kolbász
egy csokor friss petrezselyem finomra aprítva

A konzerv babról leöntöttem a levét és hideg vízzel átöblítettem. (Ha valaki száraz babot használ, akkor azt előző nap áztassa be, majd főzze puhára.)
Egy nagy lábasban felmelegítettem az olajat, majd hozzáadtam a felkockázott szalonnát. 5 percig sütöttem, majd hozzáadtam a finomra vágott vöröshagymát és belereszeltem a fokhagymát. A répát és a zellert is hozzáadtam, majd az egészet megkevertem és 5 percig fedő alatt pároltam. Hozzáöntöttem a levest, beletettem a babérlevelet és megborsoztam. A kolbászról lehúztam a héját és 10 centis darabokra vágtam. A kolbászt is a levesbe raktam és 25 percig fedő alatt főztem.
A fél óra leteltével hozzáadtam a babot és még 10 percig főztem. A kolbászokat kiemeltem a levesből, felkarikáztam és így raktam őket vissza.
A levest megkavartam, petrezselyemmel megszórtam és friss kenyér kíséretében forrón tálaltam.

Forrás: Joanne Harris és Fran Warde: A francia konyha

Nincsenek megjegyzések: