2011. október 13., csütörtök

Haricots Blancs en Salade (Paradicsomsaláta fehérbabbal)

Ugye azt hittétek, hogy itt a franciás sorozat vége? Nem, nem. Egy kicsit megakadtunk, de máris megyünk tovább. Mégpedig egy frissítő salátával. Ez a fehérbabos paradicsomsaláta önmagában főfogásként is ízletes, de egy szelet hús vagy hal mellé is tökéletes.

Hozzávalók (főfogásként 4 személyre, köretként 6 személyre):
2x410 g fehérbabkonzerv lecsepegtetve
40 dkg újburgonya
40 dkg paradicsom
4 újhagyma
egy csokor friss petrezselyem
1 piros csilipaprika apróra vágva (aki szereti)
4 evőkanál extra szűz olívaolaj
1 citrom leve és reszelt héja
só, frissen őrölt bors

A burgonyát héjában, enyhén sós vízben, közepes lángon puhára főztem. Ez forrástól számítva kb. 20 perc. Amíg puhult a krumpli, addig a paradicsomokat megmostam, késsel kereszt alakban bevágtam az aljukat és forró vízbe mártottam őket, míg a héjuk elkezdett felpöndörödni. Kivettem őket a vízből, lehúztam a héjukat. Magjukat eltávolítottam és a húsukat hosszúkás csíkokra vágtam.
Az újhagymákat felkarikáztam, a petrezselymet finomra aprítottam.
Amikor a krumpli elkészült, leöntöttem róla a vizet, meghámoztam és hűlni hagytam.
A saláta öntetéhez összekevertem az olajat a citrom levével, majd belereszeltem a citrom héját is. Beletettem az újhagymát, a petrezselymet, (aki szereti adja hozzá a csilit is), sóztam, borsoztam, majd jól összekevertem.
A saláta összeállításához a konzerv zöldbabról leöntöttem a levét és lecsepegtettem, majd egy tálba tettem. Hozzáadtam a negyedekre vágott krumplit, a paradicsomot és összeforgattam. Ráöntöttem a saláta öntetet és megkavartam. Frissiben tálaltam.

Forrás: Joanne Harris, Fran Warde: A francia konyha

Nincsenek megjegyzések: