2008. június 15., vasárnap

VKF XVI. - Brokkolis-sonkás lepény

Gourmandula VKF kiírásának elolvasása után, rögtön tudtam mit fogok készíteni a Multikulti piknikre. Ez a lepény egyrészt egyszerű, másrészt kiadós és praktikus. És nem utolsó sorban nagyon finom.
Sajnos most nem mentünk ki a szabadba sok finomsággal felpakolva, de a rétet azért a tányérra varázsoltam. Csak az illúzió kedvéért. :)

Hozzávalók:
A vajastésztához:
1 csipet só
175 g liszt (én teljes kiőrlésű lisztet használtam)
85 g kemény vaj vagy margarin, kis kockákra vágva
1 db tojás
2-3 kávéskanál hideg víz

A lepényhez:
2 evőkanál olívaolaj
1 közepes fej vöröshagyma, félbevágva és vékonyra szeletelve
220 g brokkoli, letisztítva, rózsáira szedve, a szára lehámozva és vékonyra szeletelve
3 tojás
2 dl tej
fél mokkáskanál só
frissen őrölt fekete bors
fél mokkáskanál frissen reszelt vagy őrölt szerecsendió
100 g szeletelt sonka, keskeny csíkokra vágva
100 g vörös Leicester sajt, durvára reszelve (Cheddar jellegű sajttal helyettesíthető)

A tésztához a lisztet és a sót egy tálba szitáltam és hozzá morzsoltam a vajat. Amikor a keverék már finomra darált kenyérmorzsához hasonlított, a liszt közepében kialakított mélyedésbe beleütöttem a tojást és hozzáadtam 2 kávéskanál vizet. Késsel elkevertem, majd kemény tésztává gyúrtam.
A kész tésztát folpackba csomagolva kb. 10 percre a hűtőbe raktam. (Ha nem használjuk fel azonnal, legfeljebb 2 napig a hűtőben eláll). A hűtőből kivéve a tésztát a folpack lapon kerekre nyújtottam, majd egy 23 cm átmérőjű formát kibéleltem vele. A töltelék elkészítéséig visszaraktam a hűtőbe.
A sütőt előmelegítettem 220 fokra. A töltelékhez egy lábasban felhevítettem az olajat, beletettem a hagymát és a brokkolit, és mérsékelt lángon, kevergetve kb. 5 perc alatt puhára főztem. (Megj.: 5 perc alatt azért a brokkoli nem lesz olyan puha, inkább roppanós, de a sütőben még puhul. Aki omlósan szereti, előtte főzze vagy párolja meg.)
A tűzhelyről levéve a zöldségeket hűlni hagytam.
Mély tálban, habverővel összekevertem a tojásokat és a tejet, hozzáadtam a sót, egy csipet borsot és a szerecsendiót. Hozzákevertem a sonkát, a sajtot és a hagymás-brokkolis keveréket.
Elővettem a hűtőből a formába nyomkodott kihűlt tésztalapot és ráhalmoztam a sonkás-brokkolis tölteléket.
A sütő közepében kb. háromnegyed órát sütöttem, amíg feljött, megszilárdult és aranybarna színt nem kapott. Miután kihűlt, tortaszerűen szeleteltem.

Forrás: Ízek a világból - Egytálételek (Reader's Digest Válogatás)
Az eredeti mű címe: One Dish Meals The Easy Way

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ez tényleg jó kis útravaló..a napokban meg is csinálom,még ha maradok a lakásban is a folytonos esőzés miatt...
:-)
N.

Krisztina írta...

Majd írj, milyen lett, hogy ízlett.

Névtelen írta...

Ma elkészült..igaz brokkolit nem kaptam így cukkinikerült bele de nagyon finom lett,egy pohár kecsketejjel isteni:-)
Bevettem a "marad" fejezetbe,ahol a receptek vannak.Kiérdemelte.

N.

Krisztina írta...

Szuper! Örülök, hogy ízlett. Tényleg finom lehet cukkinival is.
Szerencsére olyanok ezek a lepények, hogy az ember azt tehet rá, amiket szeret.