2008. június 26., csütörtök

Tonhalsalátával töltött paradicsom

Mivel már napok óta hőség van, nem igazán sütök-főzök. De azért gasztronómiai megszállottságom nem hagy nyugodni, és ilyenkor is alkotnom kell valamit. Így olyan ételeket készítek, amik könnyűek és - lehetőleg - nem igényelnek hőforrást.
Ez a töltött paradicsom konyhai hőguta nélkül is gyorsan elkészíthető, nagyon finom és nem terheli meg a gyomrot. Meleg nyári napokon a hűtőből kivéve ideális előétel, de akár főétel is lehet pl. salátával.

Hozzávalók:
6 db közepes nagyságú paradicsom
1 doboz tonhalkonzerv
3 evőkanál majonéz
2 evőkanál mustár
3 db keményre főtt tojás
1 szál újhagyma
1 evőkanál citromlé
őrölt fehérbors


Odatettem a tojásokat főzni, és forrástól számítva 10 percig főztem őket.
A megmosott paradicsomok tetejét éles késsel levágtam, majd szélüket cikk-cakk bevágásokkal díszítettem. Teáskanállal kiemeltem a magházakat.
Amikor a tojások megfőttek, a tonhalkonzervet lecsepegtettem, majd egy tálba tettem. Hozzáadtam a kis darabokra összevágott főtt tojást, az újhagymát és a majonézt. Mustárral, citromlével, borssal és sóval ízesítettem.
Óvatosan összekevertem, majd megtöltöttem a kivájt paradicsomokat és visszahelyeztem rájuk a tetejüket.

Forrás: www.kaldeneker.hu

Nincsenek megjegyzések: