2008. június 13., péntek

Tojásos zöldspárgasaláta

Sajnos az a típus vagyok, akinek meg kell néznie mit eszik, mert amúgy alattomosan feljönnek a nem kívánt kilók. De a saláták többségével nekem is az a problémám - mint az embereknek általában - hogy túl szárazak és egyhangúak.
Ez a salátarecept kilóg a sorból. A narancstól és a citromtól friss ízű és az elsőre merésznek tűnő párosítást (paradicsom, narancs, spárga egy tálban) jól ellensúlyozzák a főtt tojás gerezdek.
Ma én csak önmagában ettem, de egy szelet hús vagy hal mellé tudnám igazán ajánlani.

Hozzávalók:
2 csokor zöldspárga
4 kemény tojás
4 paradicsom
1 narancs (érdemes édesebb fajtát választani)
fél citrom leve
3 evőkanál olívaolaj

őrölt bors

A spárgákat meghámoztam, végüket levágtam és 3 centis darabokra vágtam. Bő vízben többször megmostam, majd vízzel teli lábasba helyeztem őket és forrástól számítva 3 percig főztem.
Amíg a spárga főtt, megmostam a paradicsomokat és a narancsot, a tojásokat pedig odatettem főni (forrástól számítva 10 perc alatt készen lettek).
Miután a spárgák jól megpuhultak, kiszedtem és jól lecsepegtettem őket.
A tojások elkészültével a spárgákat egy salátástálba helyeztem, hozzáadtam a felcikkezett paradicsomokat és a meghámozott és gerezdjeire szedett narancsot. Megcsorgattam olívaolajjal és a citrom levével, sóval és borssal ízesítettem.
Óvatosan összekevertem, majd a tetején elrendeztem a keményre főzött és felcikkezett tojásokat.

Forrás: www.kaldeneker.hu

Nincsenek megjegyzések: