2008. február 22., péntek

Rakott krumpli

Egyszerű ételt kerestem a hétköznapokra. Így esett a választásom a hagyományos rakott krumplira.

Hozzávalók (2 kisebb vagy 1 bőséges adaghoz):
40 dkg krumpli
2 tojás
10 dkg kolbász
1 kis pohár tejföl
só, bors
olaj vagy vaj a sütőtál kikenéséhez

A krumplikat megmostam, majd (héjában) enyhén sós vízben megfőztem őket. Akkor szedtem ki, amikor a hústű könnyedén keresztül ment rajtuk (forrástól számítva kb. 20 perc).
Miközben a krumpli készült, a 2 tojást is oda raktam főni. Forrástól számítva 10 percig főttek.
A krumplikról leöntöttem a vizet, majd héjukat lehúztam. A tojásokat elkészültük után megpucoltam.
A krumplikat, a tojásokat és a kolbászt is felkarikáztam, egy kis sütőedényt olajjal kikentem.
A hozzávalókat a következő sorrendben rétegeztem:
A tál eljára egy sor krumpli került, ezt sóztam, borsoztam, majd rásimítottam a tejföl felét. Ezután következtek a tojás-, majd a kolbász karikák. Erre terítettem rá a maradék krumplit. Ezt a sort újra sóztam, borsoztam és a maradék tejfölt rákentem.
A tálat összeállítása után sütőbe raktam és 200 fokon 20 percig sütöttem.

Hargitai György: Az én alapszakácskönyvem alapján

Nincsenek megjegyzések: