2008. március 15., szombat

Zöldségleves húsgombóccal

Nem a klasszikus zöldséglevesek táborába tartozik ez a leves. Sűrű, tartalmas étel, mely akár főfogásként is megállja a helyét.

Hozzávalók (6 személyre):
350 g darált pulykahús
30 g parmezán sajt, lereszelve
1 tojás, enyhén felverve
30 g zsemlemorzsa
4 evőkanál finomra vágott friss petrezselyemzöld (vagy 2 evőkanál szárított)
1 mokkáskanál só
frissen őrölt fekete bors
1 evőkanál víz
2 evőkanál olívaolaj
2 gerezd zúzott fokhagyma
2 közepes cukkini, megtisztítva, hosszában kettévágva és felszeletelve
180 g bimbós csiperkegomba, megmosva és felszeletelve
1 mokkáskanál szárított rozmaring
400 g darabolt konzervparadicsom
1 liter csirkealaplé
220 g zsenge zöldbab (a zöld zöldbab!), apróra darabolva
180 g spagetti, kis darabokra törve
220 g főtt cannellino bab, leöblítve és lecsepegtetve

A darált pulykahúst összekevertem a parmezán sajttal, a felvert tojással, a zsemlemorzsával, a petrezselyem felével, hozzáadtam a fele sót, egy kevés borsot és a vizet. A masszából dió nagyságú gombócokat formáltam, és lefedve a hűtőbe tettem pihenni.
Felhevítettem az olajat, majd lassú tűzön a fokhagymát 1 percig pirítottam benne. Ezután hozzákevertem a cukkinit, a gombát és a rozmaringot, majd időnként megkeverve kb. 10 percig pároltam, amíg meg nem puhultak.
Ezután hozzáadtam a paradicsomot, felengedtem az alaplével és megsóztam. Miután felforrt, beletettem a zöldbabot és a spagettit. Az edényt félig lefedtem, újra felforraltam, majd csendesen kb. 8-10 percig főztem.
Ekkor kis lángon belefőztem a húsgombócokat. Kb. 5 perc múlva hozzákevertem a cannellino babot és azzal főztem tovább, amíg a bab át nem melegedett. Végül megborsoztam és rászórtam a maradék petrezselymet.

A leves a végén még higítható, majd utánízesíthető, mivel nagyon sűrűre fő.

Forrás: Ízek a világból - Egytálételek (Reader's Digest Válogatás)
Az eredeti mű címe: One Dish Meals The Easy Way

Nincsenek megjegyzések: