2008. február 3., vasárnap

Spenótos gnocchi

Nem tudom kisgyerekként szerettem -e a spenótot, de most nagyon szeretem. Minden formában. Ezt a receptet Stahl Judit Gyors olaszos tészták című könyvéből próbáltam ki.
Hogy az étel kalóriaszegényebb és egészségesebb legyen, én finomliszt helyett teljes kiőrlésű lisztet, tejszín helyett tejfölt használtam.

Hozzávalók:
A tésztához:
45 dkg mélyhűtött, felengedett spenót(püré)
25 dkg ricotta sajt
5 dkg parmezán vagy parmezán jellegű sajt
1 tojássárgája
15 dkg finomliszt
só, bors
1 késhegynyi reszelt szerecsendió

A gnocchi tetejére:
2 dl tejszín
2 gerezd fokhagyma
10 dkg kemény, reszelhető juhsajt

A tepsi előkészítéséhez 5 dkg puha vaj

Előmelegítettem a sütőt 220 fokra, alaposan kivajaztam egy 20x30 cm-es tepsit, és egy nagy fazékban felforraltam bő 5 liter vizet a főzéshez.
A tésztához a felengedett spenótot nagyon alaposan kinyomkodtam, hogy minél szárazabb legyen, majd hozzáadtam a ricotta sajtot, a tojássárgáját, a lisztet és a reszelt parmezán sajtot. Megsóztam, megborsoztam, szerecsendióval ízesítettem, és az egészet fakanállal összekevertem.
A lobogva forró főzővizet megsóztam, és több részletben megfőztem benne a gnocchit a következő módszerrel: egy kiskanál segítségével kivettem egy kis adag tésztát, egy másik kanál segítségével pedig beletoltam a forró vízbe. Így a gnocchik szép sorban belepottyantak a fazékba. Miután a gnocchi feljön a víz tetejére, még egy perc szükséges, hogy átfőjön. Szűrőlapáttal kihalásztam őket, átpakoltam a kivajazott tepsibe.
A megfőtt gnocchira fokhagymás tejfölt (tejszínt) öntöttem. Ehhez a fokhagymát megpucoltam, aztán finomra reszelve belekevertem a tejfölbe (tejszínbe). Végül az ételre ráreszeltem a juhsajtot is és 20 perc alatt átsütöttem a forró sütőben.

Nincsenek megjegyzések: