2008. február 2., szombat

Gombás karfiolleves

Átböngésztem néhány régebbi Konyha Magazint. Ezt a receptet a 2001. márciusi számban találtam.
Hogy a leves egészségesebb és kalóriaszegényebb legyen, finomliszt helyett teljes kiőrlésű lisztet, tejszín helyett tejfölt használtam.

Hozzávalók:
fél fej vöröshagyma
20 dkg csiperke
5 dkg vaj vagy 4 evőkanál olaj
1 evőkanál finomliszt
1 csapott evőkanál só vagy ételízesítő por (2 húsleveskocka is lehet)
1 kis fej friss vagy 50 dkg fagyasztott karfiol
1 mokkáskanál őrölt bors
1 tojássárgája
2 dl tejszín
1 csokor petrezselyem

A gombát megtisztítottam, fölszeleteltem és a finomra vágott hagymával együtt az olajra dobtam. 3-4 percig pirítottam, majd a liszttel behintettem. Fél percnyi pirítás után 1 liter vízzel fölöntöttem, a leveskockákat belemorzsoltam.
A rózsáira bontott karfiolt az időközben fölforrt levesbe szórtam.
Megborsoztam, kis lángra állítottam, majd lefedve addig főztem, amíg a karfiol megpuhult (kb. 15 perc).
A tojássárgáját a tejföllel (tejszínnel) elhabartam, és kevergetve a tűzről lehúzott levesbe öntöttem. Végül fölaprított petrezselyemmel meghintettem.

Nincsenek megjegyzések: