2014. február 2., vasárnap

Sütőtökkrémleves

Divatba jött a sütőtök. Talán nem volt még olyan őszi-téli szezon, amikor ennyire középpontba került volna a sütőtök. Alapvetően szkeptikusan álltam ehhez a zöldséghez, mondván én ezt nem szeretem. De miután egy hűvös őszi napon egy étteremben sütőtök krémlevest rendeltem, nem volt kérdés, hogy én is beállok a rajongók sorába.


Hozzávalók:
1 db sütőtök (héjával együtt 1 kg körüli hosszúkás orange sütőtök)
1 db vöröshagyma
1 db sárgarépa
1 db fehérrépa
2 gerezd fokhagyma
1 db zöldségleves kocka

bors
olívaolaj
A tálaláshoz: tökmag

  1. Pucold le a tök héját, magjait távolítsd el, majd a tök húsát vágd 2-3 cm-es kockákra.
  2. Szeleteld fel a vöröshagymát. Kevés olívaolajon futtasd meg a zúzott fokhagymával együtt. Kicsit sózd is meg, hogy könnyebben puhuljon.
  3. Tisztítsd meg a sárga- és a fehérrépát, majd karikázd fel őket. A puha hagymára tedd rá a sütőtök kockákat és a répa karikákat és öntsd fel annyi vízzel, amennyi ellepi.
  4. Dobd bele a leveskockát és szórd meg kevés borssal.
  5. Fedő alatt főzd addig, amíg a tök megpuhul.
  6. Hagyd kicsit hűlni a levest, majd botmixerrel turmixold. Ha túl sűrűnek találod, vízzel higíthatod. Sóval, borssal állítsd be a leves ízét.
  7. Tálald pirított tökmaggal a tetején.
Forrás: Miele főzőiskola (http://receptek.tv/?oldal=49&uid=4&n=568)

Nincsenek megjegyzések: