2014. február 4., kedd

Olajbogyós humusz

Humuszt sokáig nem készítettem otthon, néhány bolti variációt próbáltam csak ki. Valószínűleg azért is volt ez így, mert főtt csicseriborsót viszonylag kevés helyen lehetett eddig kapni. Főzni meg nem álltam neki. Szóval így a perifériára szorult.
De múltkor megláttam, hogy a Bonduelle-nek is van csicseriborsó konzerve, ami már sokkal könnyebben hozzáférhető (ott van a kukoricák, borsók sorában). Így vettem egyet és kipróbáltam az alábbi receptet. 


Hozzávalók:
1 csicseriborsó konzerv (40 dkg-os)
1 dl extraszűz olívaolaj
fél citrom leve
fél teáskanál római kömény
3 evőkanál darált dió
20 szem magozott zöld olajbogyó
só, bors

  1. A csicseriborsó konzervről öntsd le a levét, mosd át vízzel, majd csepegtesd le.
  2. Tedd egy tálba, majd botmixerrel turmixold össze az olívaolajjal, a római köménnyel, a darált dióval és az olajbogyóval.
  3. Óvatosan add hozzá a citrom levét. Ízlés szerint annyit tegyél bele, amennyire savanykásra szeretnéd.
  4. Ha túl sűrű lenne, vízzel higítsd. Sózd, borsozd, és tálalhatod.
Forrás: Stahl magazin (2013. tél)

Nincsenek megjegyzések: