2009. július 23., csütörtök

Csirkefelfújt cukorborsóval és cukkinivel

Az elmúlt napokat reggeltől estig a munkahelyemen töltöttem, így a forróság nagy részéből szerencsére kimaradtam. Ezt a cukkinis egytálételt sem ebben a melegben készítettem el, hanem még az elmúlt hetek enyhébb napjain.
Könnyed, zöldséges csőben sült, de 30 fok felett az étel elkészítése nem ajánlott.

Hozzávalók:
400 g csirkehús
3 evőkanál étolaj
200 g cukorborsó
1 közepes nagyságú hagyma
200 g cukkini
1 fokhagymagerezd
só, bors, szerecsendió
125 g túrósajt vagy túró
200 ml tejszín
2 tojás
1 evőkanál vagdalt turbolya (én ezt kihagytam)
1 evőkanál vagdalt zöldpetrezselyem
1 evőkanál vagdalt metélőhagyma
40 g reszelt sajt
30 g vaj vagy margarin

A húst leöblítettem, leszárítottam, majd nagyobb kockákra vágtam.
Az étolajat serpenyőben felforrósítottam, ebben a húst lepirítottam, majd félretettem. A cukorborsót megmostam, végeit levágtam, forrásban lévő vízben 2 percig blansíroztam, majd szitára téve lecsöpögtettem.
A hagymát letisztítottam, felkockáztam, a hús serpenyőjében átpároltam. A cukkinit megmostam, végeit levágtam, felszeleteltem, hozzáadtam a hagymához, majd a fokhagymát is hozzáreszeltem. A hagymás cukkinit sóval, borssal, szerecsendióval fűszereztem, majd a hússal elvegyítettem és lapos, kikent tűzálló tálba helyeztem.
A túrót összekevertem a tejszínnel, a tojásokkal, a petrezselyemmel és a metélőhagymával. (Aki turbolyát is használ, azt is keverje bele). A keveréket a felfújtra öntöttem, a reszelt sajtot és az apró darabkákra vágott vajat rászórtam, majd a tálat a hideg sütőbe helyeztem. 200 fokon 30-40 percig sütöttem.

Forrás: Dr. Oetker: Egytálételek

Nincsenek megjegyzések: