2009. június 1., hétfő

Behajtani tilos! 2. rész - Kannibál saláta

Fagyasztóm kiürítésekor egy nagyobb adag zöldbabot is találtam. Nem akartam belőle főzeléket készíteni, mert az túl egyszerű lett volna és jobban szeretek újdonságokat kipróbálni. Így a zöldbab egy részéből kannibál salátát készítettem. És ehhez még kifejezetten fagyasztott zöldbabot is ír a recept!
A másik adag bab felhasználásáról a 3. részben írok majd.

Hozzávalók (4 adaghoz):
A zöldbabhoz:
3 evőkanál olívaolaj
40 dkg mélyhűtött, még fagyos zöldbab
só és frissen őrölt bors
1 evőkanál morzsolt kakukkfű
3 gerezd fokhagyma (én ezt kihagytam)
1 kisebb citrom

A sült húshoz:
60 dkg pulykamellfilé
só és frissen őrölt bors
4 evőkanál olívaolaj
10 dkg vaj

A saláta többi hozzávalója:
20 dkg friss, zsenge spenót
25 dkg gomba
1 nagy csokor újhagyma

Az öntethez:
1 és fél dl olívaolaj
2 kávéskanál dijoni mustár
só és frissen őrölt bors

Első lépésként megmelegítettem a zöldbabhoz szükséges olajat és hozzákevertem a még fagyos zöldbabot. Sóztam, borsoztam, kakukkfűvel ízesítettem és kevés vízzel fedő alatt, néha megkeverve puhára pároltam. Amikor kész lett, hozzáreszeltem a citrom héját, belekevertem 1-2 evőkanál citromlevet és lehúztam a tűzről. (Aki szereti fokhagymásan, az összezúzott fokhagymát is ekkor adja hozzá.)
A húst kisebb darabokra vágtam, sóztam, borsoztam és a zsiradékon megsütöttem. (A húst szeletekre vágva és kiklopfolva is meg lehet sütni, majd utána csíkokra vágni). Miután a hús megsült, papírtörlőre szedtem.
A spenótot megtisztítottam, megmostam, majd megszárítottam.
A gombát is megmostam, majd vékonyan felszeleteltem. A hús után maradt kevés zsiradékon átsütöttem, de csak annyira, hogy ne essen nagyon össze és ne eresszen levet. (Az eredeti recept szerint nem szükséges átsütni, csak vékonyan felszeletelni. Én inkább átsütöttem, jobb az óvatosság.)
Az újhagyma fehér szárát felkarikáztam. Az öntet hozzávalóit kézi habverővel összekevertem, sóztam, borsoztam.
Utolsó lépésként az összes hozzávalót egy tálba raktam és az öntettel összekevertem. (Én csak az öntet felét használtam fel, így is elegendőnek bizonyult).

Forrás: Stahl Judit: Gyors húsos ételek

Nincsenek megjegyzések: