2009. május 7., csütörtök

Behajtani tilos! 1. rész - Lecsós csirkemáj

A mélyhűtőmbe az ételek inkább befelé vándorolnak, kifelé kevésbé. Mivel most már mindenképpen le kell engednem a hűtőt, így „kitettem” a Behajtani tilos! táblát és feldolgozom az ott talált alapanyagokat.
Ma 35 dkg csirkemájat vettem elő és lecsós csirkemájat készítettem joghurtos tésztával.

Hozzávalók:
35 dkg csirkemáj
1 kis fej hagyma
60 dkg zöldpaprika
30 dkg paradicsom
15 dkg tészta
1 pohár joghurt (minél sűrűbb, krémesebb fajta, pl. Danone Activia)
olaj
só, cukor
a díszítéshez petrezselyem

A hagymát megpucoltam, apróra vágtam és kevés olajon megfonnyasztottam. A paradicsomot kicsumáztam és nagyobb darabokra vágtam, majd hozzáadtam a hagymához. A keveréket a paradicsom széteséséig főztem.
A paprikákat karikákra vágtam és a hagymás paradicsomhoz adtam, majd fedő alatt addig főztem, míg minden hozzávaló puha nem lett (kb. 20 perc).
Amíg a lecsó készült, sós vízben kifőztem a tésztát. Leszűrtem, hideg vízzel leöblítettem, kicsit hagytam megszáradni.
Amikor a lecsó elkészült, hozzáadtam a darabokra vágott csirkemájat és még kb. 10 percet főztem. Kevés cukorral és sóval ízesítettem. A kihűlt és lecsepegtetett tésztához hozzákevertem a joghurtot.
A májat kevés petrezselyemmel megszórtam és a tésztával tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: