2009. június 11., csütörtök

Behajtani tilos! 3. rész - Narancsos hal

A mélyhűtőmből kikerült az utolsó adag zöldbab is. De sanyarú sorsra jutott, mert ebben az ételben csak kísérő szerepet kapott a domináns hal és narancs mellett. Szomorú helyzetét enyhítendő brokkolit tettem még mellé és így tökéletes kísérői lettek ennek a nem szokványos halételnek.

Hozzávalók:
fejenként 25 dkg (tengeri) halfilé
bors
őrölt gyömbér
1 narancs

olívaolaj
5+2 dkg vaj
2 dl narancslé
1 evőkanál dijoni magos mustár
1 citrom (vagy lime)

köretnek zöldbab, brokkoli (fagyasztott is lehet)

A körettel indítottam. A brokkolit rózsáira szedtem, majd külön lábasban vízgőz felett megpároltam a brokkolit és a fagyott zöldbabot is.
Amíg a zöldségek puhultak, a halakat befűszereztem durvára őrölt borssal, őrölt gyömbérrel, reszelt narancshéjjal és sóval. Megcsorgattam olívaolajjal, majd pár órára a hűtőbe raktam.
Egy nagy serpenyőben felhevítettem 1 evőkanál (2 dkg) vajat, (én hozzáadtam egy kevés olajat is) és a pihentetett halszeletek mindkét oldalát pirosra sütöttem. Amikor a halszeletek elkészültek, egy pár karika citromot és narancsot is átsütöttem a serpenyőben.
A sütés után megmaradt zsiradékhoz hozzáöntöttem a narancslevet és hozzáadtam a mustárt is. Kevéske őrölt gyömbérrel és őrölt borssal fűszereztem, majd összeforraltam.
Kis darabokban belemorzsoltam a maradék (5 dkg) hideg vajat, majd ezzel is felforraltam. A halszeleteket tányérra rendeztem, megcsorgattam a szósszal, tetejüket narancs és citrom karikákkal díszítettem. Köretnek párolt zöldbabot és brokkolit kínáltam.

Nincsenek megjegyzések: