2012. november 26., hétfő

Svájci rakott metélt

Szeretem Svájcot, bár még sosem jártam ott. De ha megkérdeznék tőlem hova utaznék külföldre, ezt mondanám. Valahogy vonz az ottani rendezettség, nyugalom, a táj, a természet. Na meg a lila tehenek. J
Ez a metélt is svájci. Bár azt nem sikerült kiderítenem, hogy hogyan kapcsolódik Svájchoz.
Aki tudja, írja meg nekem.


Hozzávalók:
40 dkg szélesmetélt
25 g vaj
10 dkg apró gombafej, felszeletelve
142 ml főzőtejszín (én 2 dl-t használtam)
10 dkg sonka (pl. gépsonka), csíkokra vágva
85 g gruyére vagy ementáli sajt, reszelve
25 dkg koktélparadicsom, félbevágva
50 g parmezán sajt, reszelve
olaj a tál kikenéséhez

  1. Főzd ki a tésztát forrásban lévő, sós vízben.
  2. Olvaszd fel a vajat mély serpenyőben és pirítsd benne a felszeletelt gombát 5 percig. Időnként keverd meg. Amikor megpirult, öntsd bele a tejszínt, kevergetve forrald fel, majd húzd le a tűzről, tedd bele a sonkát és a reszelt sajt kétharmadát. Sózd meg és jól keverd össze.
  3. A megfőtt tésztát szűrd le és forgasd a mártásba, hogy mindenhol jól bevonja.
  4. Melegítsd elő a sütőt 190 fokra és kenj ki egy tűzálló tálat olajjal. A tejszínes tésztát terítsd a tálba. Tedd rá a paradicsomokat, vágott felükkel felfelé.
  5. Szórd meg a maradék ementáli sajttal és szórd rá a reszelt parmezán sajtot is, majd tedd a sütőbe és 20 perc alatt süsd készre.
 Forrás: 101 tésztaétel (BBC GoodFood magazine sorozat)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szerintem úgy kapcsolódik, hogy ezek mind "híres" svájci sajtok az ételben. Kivéve a parmezánt, de tekintve, hogy Svájc 1/3-a olasz nyelvterületű, kulturájú, így ez sem annyira lóg ki a sorból :)

...és persze majd feltétlenül utazz el Svájcba, bár én ott csak barna bocikkal találkoztam :)

Emese

Krisztina írta...

Köszönöm, erre nem gondoltam. Én az elkészítés módjában kerestem a megoldást.