2011. november 13., vasárnap

Paradicsomos, bazsalikomos csőben sült hal

Ez a recept is még a francia sorozat része. Habár ez nem francia, inkább franciás. De jó példa a hal gyors, könnyű elkészítésére, melynek igen ízletes a végeredménye. Gyors vacsorának szuper!


Hozzávalók:
10 dkg Gruyére sajt és 10 dkg ementáli sajt reszelve (vagy összesen 20 dkg ementáli sajt)
1 evőkanál mustár
5 evőkanál főzőtejszín
só és frissen őrölt bors
18 koktélparadicsom
1 és fél evőkanál friss bazsalikom levél aprítva (kb. 20 levél)
75 dkg halfilé (pl. tőkehalfilé)
Egy tálban összekevertem a reszelt sajtot, a mustárt és a főzőtejszínt, borssal ízesítettem, majd a keveréket félretettem.
A koktélparadicsomokat félbevágtam, majd egy kicsit megsóztam őket. Ennyi előkészület után már rétegezhettem is.
A sajtos-mustáros keverék felét egy tűzálló tál alján szétkentem, majd ráfektettem a hal adag felét. A halat kicsit sóztam, borsoztam, majd ráraktam a koktélparadicsomokat és megszórtam az apróra vágott bazsalikommal. Erre jött a maradék hal, melyet kicsit sóztam, borsoztam, majd az egészet befedtem a maradék sajtos-mustáros keverékkel.
180 fokra előmelegített sütőben fél óráig sütöttem. Tetszőleges körettel fogyasztható.
Forrás: Rachel Allen: Favourite Food at Home

Nincsenek megjegyzések: