2011. január 30., vasárnap

Sajtos-kukoricás-brokkolis tészta

Egy-egy sikertelen recept engem hosszú időre el tud riasztani az újbóli próbálkozástól, de még a hasonló összetevőkből álló receptektől is. Miután egy brokkolis kísérletem kudarcba fulladt, a receptet megsemmisítettem és brokkolit sem akartam egy ideig látni. Így indultam neki, aztán találkoztam ezzel a recepttel és úgy döntöttem, ezt kipróbálom. Kicsit olyan volt, mint visszaülni a lóra, miután az ledobott. Ha brokkolit mostanában nem is fogok sokat főzni, de ez a tésztás könyv meghozta a kedvem más receptek kipróbálására is.

Hozzávalók (2 adaghoz):
100 g masnitészta
140 g brokkolirózsa
198 g konzervkukorica, leszűrve és leöblítve (én egy doboz kukoricát használtam)
25 g vaj
100 ml tej
100 g cheddar sajt, lereszelve

A tésztát forrásban lévő, bő, sós vízben kifőztem. A brokkolirózsákat egy másik lábosban ugyancsak forró vízben puhára főztem. Mindkettőt leszűrtem.
A vajat egy közepes méretű lábasban fölolvasztottam, majd hozzáöntöttem a tejet. Felforraltam, majd levettem a tűzről. Beleszórtam a sajtot és addig kevertem, amíg felolvadt.
A mártást visszatettem a tűzre, hozzákevertem a tésztát, a brokkolit, a leszűrt kukoricát és az egészet összeforgattam. Ízlés szerint sóztam, borsoztam, majd még melegen tálaltam

Forrás: BBC Good Food magazine: 101 tésztaétel

Nincsenek megjegyzések: