2009. január 7., szerda

Vacsora Alfredoval

Férfi? Igen. Olasz? Igen. Jártas a gasztronómiában? Igen. Ő Alfredo di Lello. De hiába is keresnénk az ismerőseim között, mert ő egy tésztaétel nevében él már csak. Az olasz vendéglős az 1900-as évek elején találta ki és szolgálta fel vendégeinek a vajas-tejszínes-parmezános tésztát.
Hagyományosan fettuccine (hosszúmetélt) tésztát borít az Alfredo mártás, de más tésztával is kipróbálható. Én spagettivel kevertem össze egy gyors vacsorához.

Hozzávalók (4-6 adaghoz):
50 dkg tészta
15 dkg frissen reszelt parmezán sajt
3,2 dl tejszín
9 dkg vaj
3 evőkanál felaprított, friss petrezselyem
só, bors

A tésztát nagy fazék forrásban lévő, sós vízben megfőztem. Leszűrtem, majd egy nagy tálba raktam. (Ha még ekkorra nem készül el a mártás, érdemes fedővel lefedni, hogy melegen tartsuk).
Amíg a tészta főtt, kis lángon megolvasztottam a vajat, beletettem a parmezánt és a tejszínt, majd állandóan kevergetve felforraltam. Ezután takarékra vettem és állandó keverés mellett addig főztem, amíg a mártás kissé besűrűsödött. Ekkor adtam hozzá a petrezselymet. Sóztam, borsoztam és jól összekevertem.
A forró mártást a meleg tésztára öntöttem és jól összekevertem. Friss petrezselyemmel megszórva azonnal tálaltam.

A recept forrása: Nélkülözhetetlen tészta könyv, Vince kiadó
Az alsó kép forrása: www.picasaweb.google.com

Nincsenek megjegyzések: