2011. június 16., csütörtök

Milánói spagetti

A milánóinak számtalan variációja létezik, mégis egyet jelent. Lehet spagettivel, makarónival, sertésbordával vagy anélkül készíteni. A lényeg, hogy a paradicsomos mártásba füstölt főtt sonka és gomba kerüljön. Ettől lesz milánói a milánói. És ami még nagyon fontos, hogy parmezán sajttal szórjuk meg a tetejét. Ezek a főbb pontok. A többi már szabadon variálható. Ez most az én változatom.

Hozzávalók (4 személyre):
40 dkg spagetti
néhány evőkanál olaj
1 vöröshagyma
25 dkg gomba
20 dkg főtt füstölt sonka
14 dkg sűrített paradicsom
1 kiskanál kristálycukor
fél-fél mokkáskanál bazsalikom, kakukkfű, rozmaring
só, bors
10 dkg parmezán sajt

A spagettit enyhén sós vízben megfőztem, lecsepegtettem, majd hideg vízzel leöblítettem.
A mártáshoz a hagymát meg a gombát megtisztítottam, az előbbit finomra aprítottam, az utóbbit félbevágtam és felszeleteltem. A sonkát vékony csíkokra vágtam.
A hagymát kevés olajon üvegesre sütöttem. A gombát meg a sonkát hozzáadtam és nagy lángon 5 percig pirítottam. Megborsoztam, 1 mokkáskanál sóval ízesítettem. Amikor a gomba megpuhult, a paradicsompürét belekevertem, a cukorral ízesítettem és 1-2 deci vízzel higítottam. A bazsalikomot, a kakukkfüvet és a rozmaringot beleszórtam. A mártást összeforraltam, majd a tésztát beleforgattam. Ahogy a tészta felveszi a mártást, ízlés szerint vízzel még tovább higítható.
A tésztát parmezán forgácsokkal a tetején tálaltam.

1 megjegyzés:

Hobbychef írta...

Egyik kedvenc ételem. Bár bármilyen tésztával készíthető, az igazi mégis makarónival (Macaroni milanese.
Én teszek még bele fokhagymát, öntök rá fehér bort (víz helyett), s szórok rá oreganot.
Ettől függetlenül a tied is nagyon gusztára sikeredett.