2010. június 23., szerda

Sült citrom puding

Puding a sütőből??? Érdeklődve olvastam a receptet és nem tudtam elképzelni, hogy lesz ebből puding. Pedig tényleg lesz! A tésztaréteg alatt lágy citromos krém várja az éhes kísérletezőket.
Aki nem hiszi, járjon utána!

Hozzávalók:
5 dkg puha vaj
25 dkg kristálycukor (minél finomabb szemcséjű)
3 tojás
7,5 dkg liszt
3 dl tej
2 citrom
porcukor a tetejére

A puha vajat egy nagy tálban krémesre kevertem. Hozzáadtam a kristálycukrot és addig folytattam a keverést, míg a cukros vaj teljesen sima és levegős nem lett.
Szétválasztottam a tojásokat, majd a sárgájukat egyenként a vajas-cukros keverékhez adtam. Teljesen eldolgoztam az előzőt, mielőtt a következő tojást hozzáadtam.
A lisztet a keverékre szitáltam, hozzáöntöttem a tejet és a 2 citrom levét, hozzáadtam a citromok reszelt héját is, majd az egészet teljesen simára kevertem.
A 3 tojás fehérjét kemény habbá vertem, majd a citromos keverékbe forgattam.
A tésztát kerek gyümölcstorta formába öntöttem, majd 180 fokra előmelegített sütőben 40 percig sütöttem. A sütőből kivéve egy kicsit hűlni hagytam, majd porcukorral megszórva tálaltam.

(A recept 5 cm peremű, 18x23 cm-es ovális formát ajánl a sütéshez. De kis egyszemélyes felfújt formákban vagy hőálló bögrében is megsüthető. A sütési idő a kis tálkák használatakor a felére csökken.)

Forrás: Rachel Allen: Home Cooking

Nincsenek megjegyzések: